- Výrobci
- Kategorie
Příloha č. 1
Všeobecných obchodních podmínek
společnosti BORGY CZ, a.s., IČ: 289 59 442, se sídlem
Dittrichova 346/4, 120 00 Praha - Nové Město, která je
společností zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze
oddíl B, vložka 15548 (dále jen pod označením „prodávající“).
Reklamační řád
Tento Reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek
prodávajícího (dále jen pod označením „VOP“).
Pojmy, které jsou užity ve VOP a jejich význam platí i pro obsah tohoto
Reklamačního řádu.
Reklamační řád je k dispozici v provozovně
prodávajícího nebo na webové adrese: http://eshop.borgy.cz.
I.
Všeobecná ustanovení
1.1. Reklamační řád byl
zpracován dle příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
(dále jen pod označením „občanský
zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném
znění.
1.2. Reklamační řád se
vztahuje na zboží prodávané prodávajícím, u kterého jsou v zákonem
stanovené lhůtě uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady,
případně práva plynoucí ze záruky za jakost, jestliže takovou záruku
prodávající převzal.
1.3. Kupující je povinen
se seznámit s VOP, jehož nedílnou součástí je Reklamační řád. Nejpozději
uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí
s VOP a Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
V případě, že zboží není odebráno kupujícím osobně, rozumí se převzetím
zboží okamžik jeho předání prvnímu dopravci, není-li kupujícím spotřebitel.
Pokud je kupujícím spotřebitel, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho převzetí
kupujícím od dopravce.
1.4. Poskytne-li prodávající kupujícímu záruku za jakost, vydá
spotřebiteli nejpozději při převzetí věci potvrzení o záruce za jakost
(záruční list) v textové podobě. Záruční list obsahuje označení věci, na
niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a sídlo poskytovatele záruky,
postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky.
II.
Vady zboží a postup při uplatnění
reklamace
Je-li kupujícím spotřebitel:
2.1. Kupujícímu je doporučeno, aby bezprostředně při dodání zboží
překontroloval stav zásilky (počet balíků, neporušenost bezpečnostní pásky,
nepoškozenost krabice) podle přiloženého přepravního listu. Spotřebitel je
oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s
tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená.
2.2 Dodání
neúplné nebo poškozené zásilky je spotřebitel povinen neprodleně oznámit
písemně prodávajícímu (poštou nebo e-mailem na adresu: reklamace@borgy.cz), sepsat
s přepravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat
e-mailem nebo poštou prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo
vnějšího poškození zásilky nezbavuje spotřebitele práva věc reklamovat, dává
však prodávajícímu možnost prokázat, že z jeho strany bylo plněno řádným
způsobem.
2.3 Okamžikem přechodu nebezpečí škody na
zboží je okamžik převzetí zboží spotřebitelem. Kupující může uplatnit práva z
odpovědnosti za vady zboží zjistitelné při převzetí zboží pouze, pokud prokáže,
že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu
nebezpečí škody na zboží. Pozdější reklamace vad zboží nebo obalu zboží
nezbavuje spotřebitele práva zboží reklamovat. Prodávající má však možnost
prokázat, že nejde o rozpor s kupní smlouvou.
2.4 Prodávající odpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá
vady. Zejména prodávající odpovídá za to, že v době, kdy spotřebitel věc
převzal:
·
odpovídá ujednanému
popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě,
interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
·
je vhodná k účelu, pro
který ji spotřebitel požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
·
je dodána s ujednaným
příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že vedle
ujednaných vlastností:
·
je věc vhodná k účelu,
k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na
práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování
daného odvětví, není-li technických norem;
·
věc odpovídá jakostí
nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před
uzavřením smlouvy;
·
věc množstvím, jakostí
a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a
bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může
kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná
prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou
nebo označením.
2.5 Je-li
předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí,
že budou spotřebiteli poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo
služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou spotřebiteli poskytovány aktualizace,
které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle bodu 2.4.
Reklamačního řádu, a že bude na jejich dostupnost upozorněn
·
po dobu dvou let,
mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu
poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu
delší dvou let, po celou tuto dobu;
·
po dobu, po kterou
to spotřebitel může rozumně očekávat, mají-li být podle smlouvy digitální obsah
nebo služba digitálního obsahu
poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy
digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem
při uzavření smlouvy a
povaze závazku.
2.6. Projeví-li se vada v průběhu
jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc a/nebo služba byla vadná již při
převzetí.
2.7 Pokud zboží dodané prodávajícím spotřebiteli nemá vlastnosti
uvedené v bodě 2.4. nebo 2.5. Reklamačního řádu má spotřebitel právo
požadovat odstranění této vady. Prodávající doporučuje kupujícímu reklamovat
dodané zboží bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Spotřebitel se zavazuje
předat prodávajícímu zboží do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace, přičemž
za okamžik předání zboží se považuje i okamžik jeho odeslání přepravní službou.
2.8. Spotřebitel může reklamaci uplatnit osobně
v kterékoliv provozovně prodávajícího, prostřednictvím vyplněného a odeslaného
reklamačního formuláře umístěného na webových stránkách www.borgy.cz,
nebo odeslat elektronicky na e-mailovou adresu [reklamace@borgy.cz]. Kupující předá reklamované zboží osobně
prodávajícímu v kterékoliv provozovně prodávajícího nebo jej může odeslat na
adresu BORGY CZ, a.s. - reklamační
oddělení, Zápy 4, Zápy, PSČ: 250 01.
2.9. Prodávající může spotřebiteli
k uplatnění práva z vady doporučit jinou osobu určenou k opravě
zboží, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele
bližším (tzv. autorizovaný servis). Osoba takto určená k opravě provede
opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a spotřebitelem při koupi zboží
tak, aby byla zachována zákonná lhůta pro vyřízení reklamace.
2.10. Při odeslání zboží přepravní službou by měla
být zásilka viditelně označena nápisem „REKLAMACE“ a měla by obsahovat
reklamované zboží včetně veškerých součástí a příslušenství. Spotřebitel
je při uplatnění reklamace povinen předat zboží včetně veškerých součástí a
příslušenství čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými
zásadami. V případě odeslání reklamovaného zboží přepravní službou prodávající
doporučuje spotřebiteli zabalit zboží do vhodného a dostatečně chránícího
obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu
přepravy k poškození zboží a v případě odeslání křehkého zboží označit zásilku
viditelně a zřetelně slovy „křehké“, případně doplnit symbolem o křehkosti
zboží.
2.11. Prodávající doporučuje přiložit k
reklamovanému zboží kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované závady
a dostatečné kontaktní údaje spotřebitele (zejména jméno a
příjmení/název/obchodní firmu, zpáteční adresu, e-mailovou adresu, telefonní
číslo), bankovní spojení a požadovaný způsob vyřízení reklamace. Údaje v tomto
odstavci slouží pro identifikaci zboží, spotřebitele a
případné vady zboží a umožnují prodávajícímu vyřídit reklamaci. Na prodejním
dokladu musí být uvedeno stejné sériové číslo, jako je uvedeno na reklamovaném
zboží (platí pro případy, kdy výrobek sériové číslo má). Pokud nemá spotřebitel
kopii prodejního dokladu, je povinen jiným prokazatelným způsobem doložit, že
zboží bylo zakoupeno u prodávajícího.
2.12. Prodávající nebo autorizovaný servis vydá
spotřebiteli při uplatnění reklamace písemné potvrzení, v němž uvede datum, kdy
spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení
reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely
poskytnutí informace o vyřízení reklamace (dále jen pod označením „reklamační protokol“). Pokud
spotřebitel uplatnil reklamaci odesláním zboží, zašle prodávající spotřebiteli
reklamační protokol e-mailem (pokud mu jej spotřebitel sdělí), s čímž
spotřebitel souhlasí.
2.13. Spotřebitel má právo na úhradu účelně
vynaložených nákladů na uplatnění oprávněné reklamace. Jde zejména o poštovné
za zaslání reklamovaného zboží, přičemž spotřebitel se zavazuje zvolit
metodu odeslání zboží, jejíž cena bude s ohledem na jiné možnosti
spotřebitele nejvýhodnější, a v případě dalších nákladů volit takové výdaje,
které budou vzhledem ke své povaze a účelu nejvýhodnější. Spotřebitel musí o
proplacení účelně vynaložených nákladů požádat prodávajícího bez zbytečného
odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění
práv z vadného plnění. Spolu s touto žádostí je spotřebitel povinen účelně
vynaložené náklady, jejichž náhradu požaduje, prodávajícímu hodnověrně prokázat
(např. kopií podacího lístku, potvrzením o zaplacení poštovného apod.).
2.14. Spotřebitel může podle své volby požadovat
dodání nového zboží bez vad nebo opravu věci, pokud to není vzhledem
k povaze vady nemožné nebo nepřiměřeně nákladné. V případě, že se
vada týká pouze součásti zboží, může spotřebitel požadovat pouze výměnu
součásti; není-li to možné, má právo od smlouvy odstoupit. Pokud je to vzhledem
k povaze vady neúměrné, především, lze-li vadu odstranit bez zbytečného
odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na
dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti má spotřebitel i v případě
odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt
vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má
spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
2.15. Spotřebitel může požadovat
přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy v případě, pokud:
·
prodávající odmítl
vadu odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí tak,
aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, nebo ji neodstranil na své
náklady;
·
se vada projevila
opakovaně (to znamená na stejné věci třikrát stejná vada nebo čtyřikrát různá
vada);
·
je vada podstatným
porušením smlouvy;
·
je z prohlášení
prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna
v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
2.16. Právo z vadného plnění spotřebiteli
nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud
spotřebitel vadu sám způsobil (k tomu blíže bod 4.4 Reklamačního řádu).
2.17. Má-li
zboží vadu, ze které je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší
cenu nebo použitou, má spotřebitel místo práva na výměnu zboží právo na poskytnutí
přiměřené slevy.
Je-li kupujícím podnikatel:
2.18. Prodávající odevzdá kupujícímu zboží
v ujednaném množství, jakosti a provedení. Pokud nejsou jakost a provedení
ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný
ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Při určení jakosti nebo provedení
podle smluveného vzorku nebo předlohy musí zboží jakostí nebo provedením
odpovídat vzorku nebo předloze. Liší-li se jakost nebo
provedení určené ve smlouvě a vzorek nebo předloha, rozhoduje obsah smlouvy.
Nesplňuje-li zboží shora uvedené požadavky, je vadné.
2.19. Kupující je
povinen bezprostředně při dodání zboží překontrolovat stav zásilky (počet balíků,
neporušenost pásky s firemním logem, nepoškozenost krabice) podle přiloženého
přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není
ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená.
Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je povinen
poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Dodání neúplné nebo poškozené
zásilky je kupující povinen do 48 hodin od jejího převzetí oznámit písemně
prodávajícímu (poštou nebo e-mailem na adresu: transport@borgy.cz), a to spolu se zasláním
kopie předávacího protokolu.
2.20. Kupující je
dále povinen zboží podle možností co nejdříve po jeho převzetí prohlédnout a
přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Okamžikem přechodu nebezpečí
škody na zboží je okamžik převzetí zboží kupujícím. V případě, že zboží není
odebráno kupujícím osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání
prvnímu dopravci. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady zboží
zjistitelné při převzetí zboží pouze, pokud prokáže, že tyto vady (např.
chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na
zboží. Pozdější reklamace vad zboží nebo obalu zboží nezbavuje kupujícího práva
zboží reklamovat. Prodávající má však možnost prokázat, že nejde o rozpor s
kupní smlouvou.
2.22. Kupující
nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel
s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.
2.23. Práva z vad uplatňuje kupující v autorizovaném servise
(seznam autorizovaných servisů, u kterých lze reklamaci vady uplatnit, je
uveden na webových stránkách: www.borgy.cz), a to písemnou formou. Vyřízení
reklamace se řídí podmínkami autorizovaného servisu.
2.24. Kupující
přiloží ke zboží kopii prodejního dokladu, detailní
popis reklamované závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejména jméno
a příjmení/název/obchodní firmu, zpáteční adresu, e-mailovou adresu, telefonní
číslo), bankovní spojení a požadovaný způsob vyřízení reklamace. Údaje v
tomto odstavci slouží pro identifikaci zboží,
kupujícího a případné vady zboží, a umožnují prodávajícímu vyřídit reklamaci.
Na prodejním dokladu musí být uvedeno stejné sériové číslo, jako je uvedeno na
reklamovaném zboží (platí pro případy, kdy výrobek sériové číslo má).
2.25. Pokud
je vadné plnění prodávajícího podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
·
na odstranění vady
dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
·
na odstranění vady
opravou věci;
·
přiměřenou slevu
z kupní ceny, nebo
·
odstoupit od smlouvy.
Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva podle bodu
2.26. Reklamačního řádu.
2.26. Pokud
je vadné plnění prodávajícího nepodstatným porušením smlouvy, má kupující
právo:
·
na odstranění vady,
nebo
·
na přiměřenou slevu
z kupní ceny.
2.27. Kupující je
povinen písemně sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil, a to při oznámení
vady zboží nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady zboží. Provedenou volbu
nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. Při dodání nové věci je
kupující povinen vrátit na náklady prodávajícího původně dodanou věc, pokud se
s prodávajícím ad hoc nedohodne jinak.
2.28. Prodávající je povinen
odstranit vady zboží (prostřednictvím autorizovaného servisu dle bodu 2.23.
Reklamačního řádu) v přiměřené lhůtě. Pokud vady zboží v přiměřené
lhůtě neodstraní, nebo pokud kupujícímu oznámí, že vady neodstraní, může
kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny,
nebo může od smlouvy odstoupit.
2.29. Neodstraní-li prodávající vadu
zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu
z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže
kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
2.30. V případě, že kupující
neoznámí vadu věci včas, pozbývá oprávnění odstoupit od smlouvy.
2.31. Kupující nemá právo ze záruky
za jakost, způsobila-li vadu po převzetí zboží kupujícím vnější událost.
III.
Délka záruky
3.1. Běh lhůty
k uplatnění práv z vadného plnění počíná převzetím zboží kupujícím.
V případě, že prodávající poskytne kupujícímu záruku za jakost, je
prodávajícím vystavován záruční list, v němž je délka záruční doby
vyznačena (tím není dotčena doba k uplatnění práv z vadného plnění,
které plynou ze zákona). Běh záruční doby podle záruky za jakost počíná
převzetím zboží kupujícím. Záruční doba podle záruky za jakost a lhůta
k uplatnění práv z vadného plnění se prodlužuje o dobu trvání
reklamace, tedy o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po
uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy do doby, kdy byl
kupující povinen věc převzít. V případě neoprávněné reklamace se záruční
doba nebo lhůta k uplatnění práv z vadného plnění neprodlužuje. V případě výměny zboží začíná běžet nová záruční doba
nebo nová lhůta k uplatnění práv z vadného plnění.
3.2. Záruční doba
pro kupujícího, který je spotřebitelem, činí ve smyslu ust.
§ 2165 občanského zákoníku 2 roky. Tato záruční doba neplatí v těchto
případech:
·
u zboží prodávaného za
nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
·
na opotřebení zboží
způsobené jeho obvyklým užíváním;
·
u použitého zboží na
vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při
převzetí kupujícím;
·
vyplývá-li to
z povahy věci.
V případě prodeje
použitého spotřebního zboží spotřebiteli činí záruční doba 1 rok.
3.3. Záruční doba pro
kupujícího, který není spotřebitelem, se odvíjí od záruky poskytnuté výrobcem,
a není-li výrobcem stanovena, činí 12 měsíců.
3.4. Je-li obsahem balení
zboží či předmětem koupě spotřební materiál (tj. cartridge, toner, tisková
hlava, lampa projektoru, baterie, apod.), je životnost
tohoto spotřebního materiálu 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak. V
případě sluchátek je jednotná životnost 6 měsíců. Výjimkou jsou sluchátka, jež
byla zakoupena jako samostatný produkt.
IV.
Záruční podmínky
4.1. Prodávající nezaručuje plnou kompatibilitu prodaného zboží a jeho
součástí s jinými, prodávajícím neschválenými součástmi, ani se softwarovými
aplikacemi, jež nebyly objednány spolu se zbožím na základě nabídky či
doporučení prodávajícího. Záruka se nevztahuje na vady zboží vzniklé
použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení, nesprávného
spotřebního materiálu (viz bod 3.4), ani na případné škody v důsledku
toho vzniklé. Dále se záruka nevztahuje na vady zboží vzniklé špatnou obsluhou,
neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v
rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné
síti.
4.2. Prodávající nezaručuje plnou
funkčnost aplikačního software ve verzích, které nejsou vhodné (nejsou
vytvořeny) pro objednaný operační systém. Za případné problémy způsobené
omezenou funkčností aplikací, které tuto podmínku nesplňují, nepřebírá
prodávající žádnou zodpovědnost.
4.3.
Záruka se
nevztahuje na zboží s porušenými ochrannými pečetěmi, informativními nálepkami,
sériovými čísly atd. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí produktu a nijak
neomezují právo kupujícího zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu
toho, k čemu je zboží určeno. Je-li kupujícím spotřebitel, nezaniká záruka jako
celek, avšak zaniká právo reklamovat ty vady, které vznikly v příčinné
souvislosti s výše uvedeným jednáním kupujícího.
4.4. Dále se záruka
nevztahuje na poškození zboží vzniklá:
·
mechanickým poškozením
zboží,
·
elektrickým přepětím
(viditelně spálené součástky nebo plošné spoje),
·
používáním zboží v
podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými
a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
·
neodbornou instalací,
zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
·
pokud bylo zboží nebo
jeho část poškozeno počítačovým virem,
·
pokud se závada
projevuje pouze u software, u kterého není zákazník schopen doložit legální
způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného software a spotřebního
materiálu (viz bod 3.4. Reklamačního řádu),
·
zboží bylo poškozeno
nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v
dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
·
provedením
nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
·
zboží, které bylo
upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této
úpravy,
·
při chybně provedeném
upgrade BIOSu, firmware aj.,
·
zboží bylo poškozeno
přírodními živly nebo vyšší mocí,
a to ani na případné škody z toho vzniklé.
4.5. V případě, že zbožím je
software, vztahuje se záruka výhradně na fyzickou čitelnost médií (média nesmí
být poškrábána apod.). Okamžikem odstranění ochranných prostředků (fólie,
pečeti, otevření obálky apod.) se kupující stává oprávněným uživatelem
softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání výrobce software, u digitálního
obsahu je to již samotným stažením.
4.6. Při
reklamaci zboží, které je počítačovým systémem nebo zařízením pro ukládání dat,
doporučuje prodávající kupujícímu zabezpečit si vytvoření odpovídající zálohy
potřebných dat a zabránit jejich možnému zneužití nebo poškození. Prodávající neručí za případnou ztrátu, poškození či zneužití dat, která
jsou uložena na zařízeních pro ukládání dat v počítačovém systému.
4.7. Zařízeními
pro ukládání dat jsou zařízení, jejichž poruchovost je objektivním jevem s náhodným
charakterem výskytu poruch. Prodávající tímto kupujícího upozorňuje na uvedenou
skutečnost a doporučuje provádět systematické zálohování uživatelských dat na
vhodném zařízení (např. ZIP, CD, flash, apod.). Záruka však tímto upozorněním není omezena.
V.
Způsob vyřízení reklamace
5.1. Prodávající
má právo odmítnout přijetí zboží k reklamaci v případech, kdy reklamované
zboží nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady
pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
5.2.
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na
závadu uvedenou kupujícím (např. v reklamačním formuláři, v přiloženém
listě s popisem závady).
5.3.
Zjistí-li prodávající nebo autorizovaný servis, že příčinou problémů se zbožím
není reklamovaný výrobek (např. počítač), nýbrž:
·
nekorektní instalace
software (např. operační systém, antivir, apod.), nebo
·
pokud byla data
poškozena nekorektním chováním některé aplikace, která nebyla poskytnuta
prodávajícím spolu se zbožím na základě objednávky kupujícího (např. počítačové
hry, viry, apod.),
·
nebo jestliže data
poškodil kupující nebo třetí osoba,
bude reklamace kupujícího zamítnuta. V
případě, že kupující bude souhlasit s tím, aby zboží bylo opraveno za
úhradu ceny takové opravy kupujícím, bude kupujícímu účtována cena opravy dle
aktuálně platného ceníku zvoleného autorizovaného servisu.
5.4.
Je-li kupujícím spotřebitel, rozhodne o reklamaci prodávající ihned, ve
složitých případech pak do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu
výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
5.5. Reklamace,
včetně odstranění vady, bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30
dnů ode dne převzetí zboží k reklamaci. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění
reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem. Je-li předmětem reklamace
poskytnutí digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s
přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu,
pro nějž je spotřebitel požadoval.
5.6. Podmínkou
pro běh lhůt uvedených v tomto bodě je, že spotřebitel k vyřízení
reklamace poskytl prodávajícímu potřebnou součinnost, tedy zejména, že prodávajícímu
umožnil přezkoumat reklamované zboží. Běh
lhůty pro vyřízení reklamace je pozastaven v tom případě, že prodávající,
příp. autorizovaný servis, neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení
reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si
vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je
od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
5.7. Není-li kupujícím spotřebitel, bude o
reklamaci rozhodnuto v přiměřené lhůtě, dle možností prodávajícího,
resp. autorizovaného servisu.
5.8. Kupující je povinen poskytnout
prodávajícímu, resp. autorizovanému servisu, potřebnou součinnost
k vyřízení reklamace.
5.9. Prodávající (přímo nebo prostřednictvím
autorizovaného servisu) vydá po přijetí reklamace kupujícímu písemné potvrzení,
ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem,
jaký způsob vyřízení reklamace je požadován a kontaktní údaje kupujícího.
V případě, že zboží bylo zasláno přepravní službou, zašle prodávající
potvrzení kupujícímu bez zbytečného odkladu e-mailem na e-mailovou adresu,
kterou kupující prodávajícímu uvedl při nákupu zboží nebo při jeho reklamaci.
Prodávající (přímo nebo prostřednictvím autorizovaného servisu) také vydá
kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně
potvrzení o případném provedení opravy a době trvání reklamace, příp. písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace, a to opět e-mailovou formou, případně osobně
při převzetí reklamovaného zboží. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou,
bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího. Jinak prodávající,
příp. autorizovaný servis vyzve kupujícího k vyzvednutí opraveného/nového
zboží.
5.10. V případě, že
reklamované, příp. nové, zboží nebude vyzvednuto do 10 dnů po vyrozumění o
vyřízení reklamace (vyrozuměním o vyřízení reklamace se pro tyto účely rozumí
odeslání e-mailu ve smyslu bodu 5. 9. Reklamačního řádu), je prodávající
oprávněn účtovat při výdeji tohoto zboží částku za jeho uskladnění.
5.11.
Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující
povinen předložit doklad, na základě kterého bylo zboží přijato k reklamaci,
a musí prokázat svoji totožnost platným občanským průkazem nebo cestovním
pasem.
5.12. Při převzetí zboží se kupující zavazuje
zkontrolovat stav a množství zboží a soulad zboží s potvrzením o vyřízení
reklamace. V případě, že zboží nebude odpovídat požadavkům kupujícího nebo
potvrzení o vyřízení reklamace, zavazuje se kupující bez zbytečného
odkladu informovat prodávajícího. Pokud kupující nesplní povinnosti dle tohoto
odstavce, nebude prodávající povinen přihlížet k dalším námitkám kupujícího.
5.13. V případě marného uplynutí
lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy nebo
požadovat přiměřenou slevu.
5.14. V případě
odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží má spotřebitel právo na úhradu
nákladů účelně vynaložených k tomuto odstoupení.
Tento Reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 1. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů. Změny Reklamačního
řádu vyhrazeny.